Tuesday, 29 May 2012

Petua muka menawan :::

Hey ! what’s up ??
Lama dah tak bagi petua ni kann? Seriously busy, so ada masa sikit ni nak kongsi beberapa tips yang korang boleh guna untuk mengindahkan muka supaya indah mata yang memandang. Seriously memang tak pernah main main, ini cara yang paling simple and senang sangat untuk dibuat sebab aku pun selalu buat.

Cara hilangkan jerawat :::

Sebelum ni aku bagi guna kulit kayu manis. Boleh jugak. Tapi kalau takde. Guna cara simple ni. Ingat senang ke jerawat nak hilang? Susah woa. So kalau muka aku didatangi mereka, aku just halau je dengan cara memicit jerawat tu sampai dia punya isi dalam keluar, kalau sampai berdarah tu normal lah. Lagi bagus sebab masa tu memang dah tak ada lagi kekotoran jerawat yang tinggal. So bila dah bersih jangan biarkan pulak, make sure korang basuh muka and jangan tenyeh2 sampai kering muka korang, bahaya. Just cuci untuk pastikan bersihnya muka korang. Oh ye ! jangan guna tangan or kuku ok, sebab even tangan korang baru lepas cuci pun, still ada virus or kuman yang melekat kt tangan korang tu, so, use the pemicit jerawat yang aku sendiri tak tahu nama dia. Yang besi panjang tu ok. Then korang punya muka akan berbekas KEJAP je pun lepas picit jerawat tu, tapi dia akan hilang.
*AMARAN KERAS!* >>> jangan picit jerawat batu, korang cuma akan dapat sakit tapi jerawat takkan hilang. Understood? Good.

Cara nak buang eyebag :::

Sekarang, jangan kan mata korang, mata aku pun dah macam apa. Kekurangan tidur yang amat2 kurang, membuatkan bag kt mata ni beraksi dengan aktif, jadi hitam sudah mata aku. So cane na hilangkan? Korang pergi Watson, guardian pun ok, cari mask untuk mata korang tu. Kalau korang dapat Crystal Collagen Eye Mask lagi bagus. Sebab mask ni memang bagus. Aku guna ok sangat. Sangat best. Sangat sejuk, nyaman aman and segala-galanya. Seoalah dunia ana yang punya ! try lah. Dah try sila kongsi dengan orang lain fasal kebagusan eye mask ni ok. Jangan kedekut.

So rasanya itu je kot untuk petua kali ni, tengok lain kali aku buat eksperimen fasal kecantikan lain pulak and aku beritahu korang ok. Jangan risau, aku tak kedekut. Cuma aku susah nak jumpa masa nak share kan. Itu je pun. Kalau petua baru aku dapat esok, korang dapat tahun depan, jangan marah. Huahuahua .

Kbai !!!

>>cientaputih<<