Wednesday, 8 June 2011

kehilangan sesuatu yg menyakitkan

org kate,kita takan twu ble kite perlukan org tu,
sampailah org yg kite syg tu,pergi jauh dr kite.
tp kadang2,bile kite twu tu,
semua pun dah terlambat.mase tu,tade ape yg kite ley buat lg.
mase tu,baru kite twu,betape kite perlukan org tu sgt2 dlm hidup kite.
betape kite taley hidup tanpa die.
tp org kate,bile kite dah kehilangan die.
aku tak harap itu berlaku pd aku.
aku cri org yg aku rase taley hidup tanpa die.
walaupun susah.

dulu,aku ajar diri aku utk tidak syg org lbih dr aku syg diri aku.
tp skrg,aku syg die lebih.
aku perlukan die lebih dlm hidup ni.
melebihi aku memerlukan diri aku.
aku taklah menyesal sgt,sbb die pun syg aku.
die pun perlukan aku.die pun pentingkan aku.
mcm mane aku pentingkan die.
walaupun kadang2 aku tak ada mase utk die,
mcm mane die pun tak ada mase utk aku.
aku tahu,kami masing2 saling memerlukan.
walau jauh mane pun kami berada.
kami tetap dekat di hati kn.
itu semua aku twu.

tp td aku dpt msg.
die kate,kalau aku dah tak dpt msg dr die,
tak dpt kol dr die..maksudnye,die dah takde.
jujur,aku mls na phm ape mksd die bile die kate cmtu.
aku betul2 tanak paham pun.
bace msg mcm tuh,aku rase sesak sgt dade ni.
rase mcm kosong.entahlah.kenape ye?
time tu,byk sgt soalan terjah otak aku.
byk sgt yg aku pk,byk jgk  aku na kne jwb soalan tu.
kenape die hantar msg mcm tu,padahal die twu aku taley hidup tanpa die.
kenape die hantar msg mcm tu,time aku perlukan die skrg ni.
kenape die hantar msg mcm tu,bile die pnah janji takan tinggalkan aku.
kenape die buat aku mcm tu,sedangkan die twu,kate2 die tu akan menyakitkan aku.
kenape die buat mcm tu,die pun twu kn,
PERPISAHAN & KEHILANGAN SESUATU YG MENYAKITKAN.
bile soalan ni keluar satu persatu,aku..langsung ta dpt pk ape jawapannye.
aku tataw mane na cri jawapannye.
aku tataw,....aku ke yg patut jwb soalan ni?

biarlah,kadang2,,,benda mcm ni.taley na d'pkkan sgt.
emosi syaitan tgh ade dlm bdn.
mgkn kalau diikutkan,kite ley jd tak waras kott.
tak ape.mgkn aku yg kne lebih matang skrg,
kne lebih terima hakikat.
yg JODOH bukan d tgn aku.
yg AJAL dan MAUT bkn d tgn aku.
yg JLN HIDUP aku,die,dah sememangnye ditentukan.YG MAHA ESA.

aku tahu,aku kene terima tu semua.
doakan aku,utk jd seorg yg kuat. :]